singzeon.


(closed)



7 January 2014:

船到橋頭自然直!

終於熬過去了。

差不多一個星期的時間,我仿佛被各方擠壓,好痛苦。

第一次感到這麼忙碌,實在透不過氣。

不過幸好都過去了。還是有忙的事情,不過至少暫時不會那麼忙。

幾天前,我似乎遺失了希望,覺得徹底糟糕。

好多好多事情要完成,仿佛什麽也做不好。

可是,船到橋頭自然直!

幸好幸好。

今天,我終於做完我的視頻了。脫了快一個月,實在歹勢。

我做視頻的軟件。挺多功能,最棒的是它是免費的!可惜我的電腦不能負荷,好幾次當機。

謝謝SC的人對我們特別寬容,也謝謝J好意提醒我。

啊~好感激。

也特別謝謝KL。我昨天實在難受,便向他大抱怨。之後他就開導了我。

我們的擺設等漸漸的完成了,星期五的時候應該「可以見人」!

本來開學第一天好糟糕,至少今天好多了,挺開心的。

不過剛才差點崩潰,不小心按錯了東西,所有文件不剪掉。

所幸軟件特好,一直有存檔,就找了回來。

否則我真的會哭起來吧。

我現在對於星期五的開放日挺興奮的,特別是我們喜劇的。

今年跟往年不同,做比較不一樣的活動。真心希望會成功,否則就糟糕了。

現在是時候專注完成功課了。幸好我早前完成了大多數的假期功課否則現在肯定更糟糕。因為新的功課開始進來了。

就這樣。



aboutme.

From Singapore. 20 years of age. Blogs as and when inspiration comes, in British English (and Singlish), Traditional Chinese and (hopefully) Russian. Not a lifestyle blogger, expect posts to be serious, dull or even obscure. I enjoy comedy, in particular British humour.



interests.

[more or less in order] medicine | forensics | theatre | modern world history | typography (including style and grammar) | visual design | Taiji | Chinese language and literature | Mandarin pop (and singing) | Apple products.



typography.

PT Serif for main text and links. Ubuntu Condensed for dates, post titles and sidebar headings. Both fonts from Google Web Fonts.



credits.

singzeon. by Sing Zeon is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Licence. Pictures used here either come from my Instagram (instagram.com/singzeon) or Google image search. For the latter, I do not own those pictures.



quote.

Hard to love. 認真你就輸了。