singzeon.


(closed)



31 October 2012:

我跌倒了。

自從我去年學會走路以來,我從沒有跌倒。也許有幾次的不穩,不過雙腳仍然能夠支撐。上個星期,我終於跌倒了。

可以說,這次跌倒是我自作自受。我明明知道如此走路遲早會跌倒,但硬著頭皮走下去。果然,我跌倒了。

其實,我跌得不重。沒有流血,只有輕微淤青。不過對我來說,這個淤青已經是一個記著我愚笨的烙印。

我不知道這個淤青能否散掉。我不知道以後還會不會跌倒。往最壞的方面想,日後我可能再跌倒,而且之後便不走路了。

我當然不希望這種情況發生。我相信緣分,但絕對不會任命運操控我。所以,我會慢慢走。

現在雙腳有時不合作,我能諒解。經過這麼一次跌倒,雙腳肯定有些氣、有些惱。雙腳的心裡感受不容忽視。

於是我慢慢走,希望雙腳能趕快恢復往日的健勁。我不一定有許多時間能繼續走,所以必須珍惜每個走路的機會。

去年學會走路之後,我沒後悔過。但願我從不後悔吧。

Every friendship is like a journey.

TTFN.



aboutme.

From Singapore. 20 years of age. Blogs as and when inspiration comes, in British English (and Singlish), Traditional Chinese and (hopefully) Russian. Not a lifestyle blogger, expect posts to be serious, dull or even obscure. I enjoy comedy, in particular British humour.



interests.

[more or less in order] medicine | forensics | theatre | modern world history | typography (including style and grammar) | visual design | Taiji | Chinese language and literature | Mandarin pop (and singing) | Apple products.



typography.

PT Serif for main text and links. Ubuntu Condensed for dates, post titles and sidebar headings. Both fonts from Google Web Fonts.



credits.

singzeon. by Sing Zeon is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Licence. Pictures used here either come from my Instagram (instagram.com/singzeon) or Google image search. For the latter, I do not own those pictures.



quote.

Hard to love. 認真你就輸了。