singzeon.


(closed)



27 May 2012:

How long have I been without Twitter?

我也不知道啦,沒去算。剛才突然「想念」推特,所以找個朋友的帳號去看一看。

現在我才發現,原來相當多的朋友的帳號是保密的,只是因為以前我也有帳號,所以關注了就沒發覺。可現在我這個沒帳號的人,就進不去啦。

進了這朋友的帳號,我看到好多之前關注的人的帳號。大多數的人的用戶名稱沒有編導,還是有以前的熟悉感。不過有些的頭像卻有換到。

我從朋友的帳號,間接的看到@fakecchms這個帳號。這個肯定是一個非常、非常無聊的初中生搞出來的,現在竟然連網站都有啦。(我說呀小弟你也未免太認真了吧?)

看到以前和我經常在推特上聊天的帳號,我是有些感慨。畢竟現實生活中我與這些人並不熟,現在沒了推特,就完全「斷絕關係」了。

推特好像變了,又好像沒有變到。我在看某人的帳號都是些無聊的東西。這也就是我為何刪掉推特帳號的原因吧;我可不想傳播無聊的信息。

我的確有想過,想我這種非常內向的人,沒有了推特豈不更糟糕?其實也沒有變差,不過也沒有變好。我還是跟一般人好,偶爾跟一些人好,多多少少就這麼維持著。

那就好了。



aboutme.

From Singapore. 20 years of age. Blogs as and when inspiration comes, in British English (and Singlish), Traditional Chinese and (hopefully) Russian. Not a lifestyle blogger, expect posts to be serious, dull or even obscure. I enjoy comedy, in particular British humour.



interests.

[more or less in order] medicine | forensics | theatre | modern world history | typography (including style and grammar) | visual design | Taiji | Chinese language and literature | Mandarin pop (and singing) | Apple products.



typography.

PT Serif for main text and links. Ubuntu Condensed for dates, post titles and sidebar headings. Both fonts from Google Web Fonts.



credits.

singzeon. by Sing Zeon is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Licence. Pictures used here either come from my Instagram (instagram.com/singzeon) or Google image search. For the latter, I do not own those pictures.



quote.

Hard to love. 認真你就輸了。