singzeon.


(closed)



24 May 2012:

今天算是第二學期的最後一天了吧。

嚴格說來明天才是最後一天,但是明天根本沒有上課,而是聽聽校長致辭,然後清理課室等等。

今天的確蠻開心的。成績冊收到了,雖然還是有3個丙等(C5、C6),不過在排行方面倒是有進步。

我還是贏不了我想贏到的人,可是沒關係,我下次再來。

華文課的時候,我們沒上課,反而玩遊戲。記得最深刻的遊戲就是把身上所有的物品拿出來擺在地上,最長的那組獲勝。結果大家都很配合,把手機、錢包、甚至鞋子襪子都脫了。我想只差沒脫衣服吧。

物理的時候L老師講的內容其實相當有趣的,但是我不知為何支撐不住,睡著了。我是有些不好意思的。高級數學課的時候最棒了,老師就坐在前頭讓我們自己獨立做功課。我和A完成了0.5個華文假期作業和0.25個高級數學作業。

現在想想,我倒不希望六月假期持續這麼久。對我這種人,我只會把大部份給浪費掉。也許讓我們休息兩周就够了,我覺得。假期功課其實並不很多,只是很多張紙,所以大家都覺得很多很多。

歷史老師要走了。下個學期將是另外一個老師,我希望是那位比較好的呀。我的歷史才剛進步,如果老師不好,豈不前功盡棄?到時還得自己靠自己。現任的歷史老師將到某學校擔任副校長。我真替他開心呀。不過呢我覺得他教書非常棒,如果當了副校長就沒能教書啦,那不很浪費?

副校長也要走啦。學校至今還沒宣佈新的副校長呢。我們拭目以待吧。



對啦明天是冷靜日,星期六就是後港補選了。明天誰也不能發佈任何消息,不然這就違反新加坡的法律。

好吧。那我在今天2012年5月24日就說明:請後港人要明智的選擇呀。整個精選期間發生的所有事,相信大家也看入眼簾了吧。所以呀所以,大家加油啦!



aboutme.

From Singapore. 20 years of age. Blogs as and when inspiration comes, in British English (and Singlish), Traditional Chinese and (hopefully) Russian. Not a lifestyle blogger, expect posts to be serious, dull or even obscure. I enjoy comedy, in particular British humour.



interests.

[more or less in order] medicine | forensics | theatre | modern world history | typography (including style and grammar) | visual design | Taiji | Chinese language and literature | Mandarin pop (and singing) | Apple products.



typography.

PT Serif for main text and links. Ubuntu Condensed for dates, post titles and sidebar headings. Both fonts from Google Web Fonts.



credits.

singzeon. by Sing Zeon is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Licence. Pictures used here either come from my Instagram (instagram.com/singzeon) or Google image search. For the latter, I do not own those pictures.



quote.

Hard to love. 認真你就輸了。