singzeon.


(closed)



13 May 2012:

昨天我讀完了《那些年,我們一起追的女孩》。

對比之前的The Sense of an Ending,這本書我只花了2天的時間讀完它。這本書比較直接,不想之前那本處處都是文學意義,要慢慢讀才能讀懂。

《那些年,我們一起追的女孩》……我只能覺得作者很勇敢。他很勇敢,把之前的經歷,以真人真名的方式寫了出來。台灣的某些網友竟然用人肉搜索找出「沈佳儀」真人,害得她請了一年的假去大陸陪老公。

《那些年》的結局並不像其他的故事一樣,男女主角都在一起。《那些年》就這麼生活化的結束了。我覺得,這樣的故事才是最真實的。如果每次都讓男女主角在一起,難道這反映了現實嗎?現實中,真的那麼多「有情人終成眷屬」嗎?

我不是悲觀呀。只是,現實果然如此。故事的後面,沈佳儀找了男友,分手了。搭上廖宏英,分手了。最終找到了她現在的老公。現實中就是可以那麼多波折。小說、電視劇卻嫌那不浪漫,都選擇「甜蜜到爆」的無聊寫法。

我已經把《那些年》放回我的書櫥啦。近期來我是不會讀這本書的。不是因為我討厭它,而是因為我想要繼續讀點別點。前年去年,我忽略了「讀」。所以今年即使O水準來臨,我也要好好的「讀」。

下一本書,我想讀英文的,就這麼輪流語言吧。昨晚我讀了Newsweek,終於也讀完了一期啦。(可我還是嚴重落後好幾期。)昨晚真是太好啦,好好的享受讀小說、讀雜誌。沒有課業要複習的日子可好啦。

我該讀什麽書呢?查看書櫥,有一些選項。

我該讀什麽呢?

pollcode.com free polls 

幫我選選吧。



aboutme.

From Singapore. 20 years of age. Blogs as and when inspiration comes, in British English (and Singlish), Traditional Chinese and (hopefully) Russian. Not a lifestyle blogger, expect posts to be serious, dull or even obscure. I enjoy comedy, in particular British humour.



interests.

[more or less in order] medicine | forensics | theatre | modern world history | typography (including style and grammar) | visual design | Taiji | Chinese language and literature | Mandarin pop (and singing) | Apple products.



typography.

PT Serif for main text and links. Ubuntu Condensed for dates, post titles and sidebar headings. Both fonts from Google Web Fonts.



credits.

singzeon. by Sing Zeon is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Licence. Pictures used here either come from my Instagram (instagram.com/singzeon) or Google image search. For the latter, I do not own those pictures.



quote.

Hard to love. 認真你就輸了。