singzeon.


(closed)



16 April 2012:

我好像是感冒了吧。

今天一起來,我就覺得喉嚨有些許的痛。本來我沒當做一回事,因為有些時候早上起來就是這樣。

之後再出門之前我是想拿些使立消帶到學校,每個兩隔小時吃。但是家裡的包裝還沒開過,我覺得如果開來吃可能浪費,所以決定「熬」。

果真,我是生病了。我患有鼻竇炎,每天起來都要擤鼻子好幾次。這我習慣啦。但是今天到了學校,鼻涕還是不停的流出來,煞是麻煩。

害的我用光兩位朋友的紙巾,是在不好意思。(謝謝R友和XY友。)最糟的就是在回家途中。一滴鼻涕就這麼流出來,調到我的校服上。因為發生的太快,我完全沒法即使反應。當時我在巴士上,不知道有無人家看到。

現在我的喉嚨還是蠻痛的。剛才吃了一顆使立消,但是不到十分鐘又吃晚餐。我想,所有的藥物成份都給吃進肚子里去啦,沒有留在喉嚨那邊。真是的。我的鼻涕還在留,有夠噁心的。希望它快點停止啊~




我是病了。但是有些人比我更可憐,不是身體方面有病,而是精神方面「有病」。或者說,是「病態」吧。

爲什麽會這樣呢?還不都因為他們每天接觸精神細菌,造成他們的系統已經反射性的拒絕外來的正常的東西。

最糟的是,他們還被「病魔」扭曲事實。

早上的時候生物課教到大自然的自然選擇(或者說適者生存)。不知道這個精神「病」要經過幾代才能被消滅呢?



aboutme.

From Singapore. 20 years of age. Blogs as and when inspiration comes, in British English (and Singlish), Traditional Chinese and (hopefully) Russian. Not a lifestyle blogger, expect posts to be serious, dull or even obscure. I enjoy comedy, in particular British humour.



interests.

[more or less in order] medicine | forensics | theatre | modern world history | typography (including style and grammar) | visual design | Taiji | Chinese language and literature | Mandarin pop (and singing) | Apple products.



typography.

PT Serif for main text and links. Ubuntu Condensed for dates, post titles and sidebar headings. Both fonts from Google Web Fonts.



credits.

singzeon. by Sing Zeon is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Licence. Pictures used here either come from my Instagram (instagram.com/singzeon) or Google image search. For the latter, I do not own those pictures.



quote.

Hard to love. 認真你就輸了。