singzeon.


(closed)



14 March 2012:

令人討厭的8件事

我最近下載了一個app,講說如何搞好人際關係。

因為坦白說,我知道自己的人際關係不好。

App裡頭提到哪8件事另人對你產生討厭。

我發覺,自己幾乎所有8件都有犯到。難怪啦難怪。

一、經常向人訴苦
沒錯,我常向人訴苦,而且有時都不知道對方已經相當不屑了。

二、非常嘮叨
這應該是我的致命傷吧。因為我根本不知道什麽算過於嘮叨,直到有人告訴我。現在回想,的確我在某些方面太羅嗦,太執著。該放下的就放下,這個道理我爲什麽不能實踐呢。

三、態度過分嚴肅
好些人都說了。我對這個也非常苦惱。我覺得自己還好,可別人不這麼認為。怎麼辦呢?

四、言語單調
這個,比較不會呀

五、缺乏投入感
如果我認為一件事不值得做、不應該做,我不會做。這。。。算有原則,還是固執呢?

六、反應過敏
的確,有時人們說的一些玩笑話我會當真,把自己搞不爽。不應該繼續了。

七、以自我為中心
這個難以定論。

八、過分熱衷于取得別人好感
。。。也比較難以定論。

總結一下,六個裡頭(七、八不算)我中五個。

So I can't blame anyone for such lousy relationships.

當然我不想維持現狀。所以我想改。我決定十分留意自己的言談舉止,並且克制自己做出令人討厭的行為。只許成功。



aboutme.

From Singapore. 20 years of age. Blogs as and when inspiration comes, in British English (and Singlish), Traditional Chinese and (hopefully) Russian. Not a lifestyle blogger, expect posts to be serious, dull or even obscure. I enjoy comedy, in particular British humour.



interests.

[more or less in order] medicine | forensics | theatre | modern world history | typography (including style and grammar) | visual design | Taiji | Chinese language and literature | Mandarin pop (and singing) | Apple products.



typography.

PT Serif for main text and links. Ubuntu Condensed for dates, post titles and sidebar headings. Both fonts from Google Web Fonts.



credits.

singzeon. by Sing Zeon is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Licence. Pictures used here either come from my Instagram (instagram.com/singzeon) or Google image search. For the latter, I do not own those pictures.



quote.

Hard to love. 認真你就輸了。