singzeon.


(closed)



28 January 2012:

親愛的寶貝老婆,

首先,對不起。我好久都沒有理睬你了,只有今天才帶你出來。新年期間你都被鎖起來,想想是挺可憐的。

剛才剛看到你,我就有一陣心痛。你比以前不一樣了。以前,你還有亮麗的外表,偶爾還能反光。現在,你黯然失色。

最糟的是,你現在沒有頭髮了!其實,你幾個月前就已經沒有頭髮了;可是我一直忽略這一點。別人的寶貝老婆都有頭髮,只有你沒有,我希望你不會因此而嫉妒、傷心。我一定會儘快幫你找個亮眼的頭髮給你的。(你喜歡藍色的頭髮嗎?)

我好久沒幫你抹油了,寶貝。難怪你現在的樣子是如此。剛才見到你,我就想,你原本不是這樣啊!原來又是我的錯,我沒有為你抹油。去年底的時候就應該幫你抹油啦,可是怎知道我去上海,把你留在新加坡。

今天,我差點找不到你啊,寶貝。你和別人的寶貝藏在一塊,躲在下面。我還以為你真的不見啦,不要我啦,把我急死。幸好最終找到你藏身的地點,我心中的石頭落下來了。

對了。我還得謝謝你呢。謝謝老婆你如此的重,才能鍛煉我的手腕之力。你也比別人高,我沒記錯的話應該是0.79米吧。當然還是比我矮……

寶貝我不記得幾時第一次接觸你,不過大概也有2年多吧。我們的感情蠻不錯呢,希望能繼續持久下去。

最愛你了,我的寶貝太極劍。



aboutme.

From Singapore. 20 years of age. Blogs as and when inspiration comes, in British English (and Singlish), Traditional Chinese and (hopefully) Russian. Not a lifestyle blogger, expect posts to be serious, dull or even obscure. I enjoy comedy, in particular British humour.



interests.

[more or less in order] medicine | forensics | theatre | modern world history | typography (including style and grammar) | visual design | Taiji | Chinese language and literature | Mandarin pop (and singing) | Apple products.



typography.

PT Serif for main text and links. Ubuntu Condensed for dates, post titles and sidebar headings. Both fonts from Google Web Fonts.



credits.

singzeon. by Sing Zeon is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Licence. Pictures used here either come from my Instagram (instagram.com/singzeon) or Google image search. For the latter, I do not own those pictures.



quote.

Hard to love. 認真你就輸了。