singzeon.


(closed)



2 September 2011:

This is a nostalgic post; keep away if you dislike memories.

沒錯,這將是一個懷舊的文章。為何突然要從記憶的抽屜中倒出以前的一些回憶呢?沒什麼,只是在吃飯的時候突然想到了。一想到,馬上傻笑起來。這段經歷,除了顯示我當時的夢想,也反映了我的天真。

當時,也許是小學低年級吧。我蠻想當DJ的。當個華文電臺的DJ。於是,自己天天放學時,跑回家就坐在收音機前,假裝自己是真正的DJ。我會拿起當天的華文報,朗讀頭版所有的內容。或許,這也間接對我的華文起了很大的幫助吧。而且,當時我有好多的字不認識,所以會一一查字典,確保自己讀懂為止。

新聞閱讀久了,也覺得,電臺節目應該不知這樣吧。於是,我又聽了廣播。我就聽到了那時候的主持人講說即將送票了,所以就靈感來了!我可以假裝自己的節目也有東西要送!但是,我沒聽完整個過程,所以錯過了DJ是如何選擇把票送給誰。(後來才知道,原來是必須發送簡訊——有時還要回答簡單問題——到電臺去,然後最快答對的那位聽眾就會得票。)

於是,我天馬行空……「聽眾朋友們,如果想要得票的話,請讓收聽率上升吧!」

我真的沒想到,那句話是多麼的離譜~聽眾們怎麼可能把收聽率提高呢?他們又不可能即刻買來多台收音機,然後全部鎖定「電臺」。再者,即使我的「聽眾」這麼做了,我又怎麼知道票要送給誰呢?

哈哈哈。真的。以前的自己好單純,好離譜哦。。。

你呢?你的童年又有什麽離譜/可笑的回憶呢?不必答覆,只需在心裡想想,笑一笑。「多久沒有回望,以前的美好……」



aboutme.

From Singapore. 20 years of age. Blogs as and when inspiration comes, in British English (and Singlish), Traditional Chinese and (hopefully) Russian. Not a lifestyle blogger, expect posts to be serious, dull or even obscure. I enjoy comedy, in particular British humour.



interests.

[more or less in order] medicine | forensics | theatre | modern world history | typography (including style and grammar) | visual design | Taiji | Chinese language and literature | Mandarin pop (and singing) | Apple products.



typography.

PT Serif for main text and links. Ubuntu Condensed for dates, post titles and sidebar headings. Both fonts from Google Web Fonts.



credits.

singzeon. by Sing Zeon is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Licence. Pictures used here either come from my Instagram (instagram.com/singzeon) or Google image search. For the latter, I do not own those pictures.



quote.

Hard to love. 認真你就輸了。