singzeon.


(closed)



4 September 2011:

Love 來 love 去不累嗎。

我愛你 你愛他 他愛她 她愛他
你愛我 我愛她 她愛他 他愛她
—— Hebe 田馥甄 《Love!》

 好亂哦,真的好亂。問世間情為何物……可能都解釋不清楚。

前天和朋友們到了 Nex 玩了一陣。當中有一段真心話大冒險,玩到一半成了真心話真心話,哈哈。也就如此,發現了原來他愛她,他又真的愛她。我承諾了不會說出是誰,所以這次連名字的字母都不放進去。

中學時期談戀愛好嗎?我不是想進行一個富有教育意義的理論、說教,只是想,可能得要理清自己的思路吧。同時給予別人一些借鑒(?)

之前的一段簡短的戀愛,以悲劇結束。現在我不想論誰對誰錯(一個巴掌拍不響),只不過想分析下到底該不該。前天朋友們問起這段戀情,我把它說成一個錯誤的投資。我不是在貶低對方不值得我,只是我把時間、精力、心情錯誤投資在錯的人身上。

雖然我可能得不到我想要的那個人,不過我寧可等待著她,也不會再錯誤地去開始其他戀情。前天,J友(這個無關緊要,可以標明)說的很對:求學時期談戀愛,十個當中有九個失敗。當初愛得轟轟烈烈,到最後不得而知……我想很多人都不想得到這種經歷吧。又或者,最後兩人成為「最熟悉的陌生人」(這首歌在我腦海不停播放 :P),互恨對方。

所以可能,老師、家長經常說的「做朋友就好了」未必是不好的。至少,你不越軌、不逾矩,可能當下的愛意也能轉換為永久的友誼。何樂而不為呢?

:)



aboutme.

From Singapore. 20 years of age. Blogs as and when inspiration comes, in British English (and Singlish), Traditional Chinese and (hopefully) Russian. Not a lifestyle blogger, expect posts to be serious, dull or even obscure. I enjoy comedy, in particular British humour.



interests.

[more or less in order] medicine | forensics | theatre | modern world history | typography (including style and grammar) | visual design | Taiji | Chinese language and literature | Mandarin pop (and singing) | Apple products.



typography.

PT Serif for main text and links. Ubuntu Condensed for dates, post titles and sidebar headings. Both fonts from Google Web Fonts.



credits.

singzeon. by Sing Zeon is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Licence. Pictures used here either come from my Instagram (instagram.com/singzeon) or Google image search. For the latter, I do not own those pictures.



quote.

Hard to love. 認真你就輸了。