singzeon.


(closed)



24 September 2011:

我為什麽不經常寫文章的原因。

剛才,我讀了一篇博文,當中列出使其博客增值的10大要素。其中一條,別因為沒有定期發表博文而感到有負擔。

我絲毫沒有負擔。

哎呀,我應該切回原題了。我不經常寫文章並不是因為我以上的原因,而是因為我有太多的事情不敢寫在這裡。我的博客屬於開放式,所以任何內容,無論多久以前發表的,日後都能重新索取。

我的內心非常亂,可又不敢像別人那樣,大大咧咧的在自己的博客上氾濫感情。

而且,我也不希望人們讀到的,淨是我洩氣的一堆話。我想,無論我的正文多悶,也比讀寫氣話來的有趣多了。

我的博客雖然並不是到處聞名,不過偶爾是小有熱鬧的。我不想讓人家覺得這又是一個讓主人盡情咆哮的地方。於是乎,有些事情我所在心房。

鑰匙深深的烙印在腦子里,所以應該誰都取不出吧。

去年還在修讀文學時,其中有個文本就有這麼一句話:

Things are rough all over. 

沒錯。誰都有他/她的心事。即使如A友般活潑開朗的人,必定也有一些瑣事。這也就是爲什麽,我也不敢隨隨便便給人家我的心房鑰匙。

我怕給了他們,會加重他們自己的負擔。依我來看,咱們心事自己顧。當然精神病患者除外。



aboutme.

From Singapore. 20 years of age. Blogs as and when inspiration comes, in British English (and Singlish), Traditional Chinese and (hopefully) Russian. Not a lifestyle blogger, expect posts to be serious, dull or even obscure. I enjoy comedy, in particular British humour.



interests.

[more or less in order] medicine | forensics | theatre | modern world history | typography (including style and grammar) | visual design | Taiji | Chinese language and literature | Mandarin pop (and singing) | Apple products.



typography.

PT Serif for main text and links. Ubuntu Condensed for dates, post titles and sidebar headings. Both fonts from Google Web Fonts.



credits.

singzeon. by Sing Zeon is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Licence. Pictures used here either come from my Instagram (instagram.com/singzeon) or Google image search. For the latter, I do not own those pictures.



quote.

Hard to love. 認真你就輸了。