singzeon.


(closed)



13 June 2011:

This sucks but.


沒有爲什麽。今天在學校時,突然想到,是時候小休息。雖然這不是一份真正的工作,但是自己還是對這份任務有些歸屬感。

這是一次無限期的闕文。我自己也不知道幾時會「回來」。可能,會拖到年底,又或者我一開學就有話說,想發表看法了。

在這期間,我想好好學習俄文(也就是爲什麽「闕文」後面接著俄文的相同詞語)。只是憑著一股衝動,本來只是想解讀歷史課程當中接觸的文案的俄文。(O水準的歷史配對課程當中,有一部份的俄羅斯的個案研究。)

也像把我的太極拳、太極劍搞好。今天是比賽后第一次見到太極教練;我們的程度都大大下滑了。我覺得自己的程度下滑地最明顯,現在的控腿久了都不能過腰。這樣下去怎麼行?

而且,我想搞好我的華文。我挺怕自己的O水準華文考試不能拿A1。提到這點,我就非常擔心。該怎麼辦呢?

對於JL,……我愛你。

就這樣。



aboutme.

From Singapore. 20 years of age. Blogs as and when inspiration comes, in British English (and Singlish), Traditional Chinese and (hopefully) Russian. Not a lifestyle blogger, expect posts to be serious, dull or even obscure. I enjoy comedy, in particular British humour.



interests.

[more or less in order] medicine | forensics | theatre | modern world history | typography (including style and grammar) | visual design | Taiji | Chinese language and literature | Mandarin pop (and singing) | Apple products.



typography.

PT Serif for main text and links. Ubuntu Condensed for dates, post titles and sidebar headings. Both fonts from Google Web Fonts.



credits.

singzeon. by Sing Zeon is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Licence. Pictures used here either come from my Instagram (instagram.com/singzeon) or Google image search. For the latter, I do not own those pictures.



quote.

Hard to love. 認真你就輸了。