singzeon.


(closed)



20 June 2011:

對於武術最近的領導重整,我有點不滿。

開始覺得自己像是個社會的異議分子。別人不是漠不關心,就是接受老師和教練的決定。但是我沒有。我不認為其中一位適合當領導。

我並非想說自己比起他是多麼的優秀,但是我覺得他的個性不適合當一個領導者。

最近的露營,我看到了他的表現。我必須承認,他也不是到一無是處的地步。他的確也有可取的地方,但對我來說,他不足的地方是改過了他的優點。

其一,他目中無人。我看過他對於一些長輩(就算是年紀比他大一、兩歲,我也稱之為長輩)的無禮的態度。我覺得,那不是朋友之間的開玩笑。我認為,那是他性格作祟,在挑釁別人。除此之外,我也看過他對一些老師的無禮;那擺明是無禮。我對老師開過玩笑、別人對老師開過玩笑,但都不是他那樣的。

其二,他我行我素。曾經在露營看到他與其他人的小爭執。我知道爭執在團隊里是難免的。不過,依他的回答,那絕對不是解決爭執的辦法。他要的只是別人聽他的意見、觀點,但是卻不會往復。

我知道很多人都支持他的。就像我之前所說的,他的確有優點,所以有人支持他是理所當然的。但是,他可能必須好好檢討自己的缺點。而如果你本人看到了我的這篇博文,請不要生氣。我并不是想故意針對你,但是你的行為讓我有點訝異。我希望你不要因為先前存在的偏見而毫無理智地加深對我的不好感。我也不是在強制你必須接受我給予的這些意見。我只希望,你若真的看到了,可以理智的去思考。如果覺得我講的有禮,那就吸收吧。如果覺得我在無理取鬧,那沒關係。

就這樣。



aboutme.

From Singapore. 20 years of age. Blogs as and when inspiration comes, in British English (and Singlish), Traditional Chinese and (hopefully) Russian. Not a lifestyle blogger, expect posts to be serious, dull or even obscure. I enjoy comedy, in particular British humour.



interests.

[more or less in order] medicine | forensics | theatre | modern world history | typography (including style and grammar) | visual design | Taiji | Chinese language and literature | Mandarin pop (and singing) | Apple products.



typography.

PT Serif for main text and links. Ubuntu Condensed for dates, post titles and sidebar headings. Both fonts from Google Web Fonts.



credits.

singzeon. by Sing Zeon is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Licence. Pictures used here either come from my Instagram (instagram.com/singzeon) or Google image search. For the latter, I do not own those pictures.



quote.

Hard to love. 認真你就輸了。