singzeon.


(closed)



10 June 2011:

今天還算蠻開心的。

拋開昨天那煩人事兒,今天有事兒值得開心。我的女傭終於來了。知道……自己蠻受寵的,這麼大了還需女傭來照料,不過真的有個女傭真的讓整個家都變得「豁然開朗」起來!

之前女傭介紹所因為來不及辦妥一些事項,所以撒了謊騙了我們說菲律賓那邊是除了一些事。幸好,最終,女傭還是來了。

對於這個女傭,我真的沒話說。是褒義的沒話說。她做事勤快,且非常認真。雖然可能說是頭一天兩天的良好表現,但我真的希望她是真的這樣用功。

今天,她就把整個家全抹地干干淨淨,連一些比較難抹的地方都毫無灰塵。真的非常開心!哈哈。她也非常貼心,把我匆忙留在床上的衣服折得好好地。

真的。非常的開心。明天就是星期六了。我又要去物理補習。我決定帶我的物理功課去做,希望能把它做完。補習中心給的資料真的是少之又少。而且,有些還是一些被移除到A水準的內容!雖然我偷偷地再看關於核物理(在幾年前被認定太難,被推到A水準),但是在其他部份因為課程的不同,使用的概念也不一樣。

有點類似在那裡學一套,在學校又學一套。導致我糊裡糊塗的。我知道我應該早就退出了,可是第一、我的物理是三個科學中最爛的,第二、在外面,很難找到好的物理補習。(讀者如果有好康,介紹下,謝。)

所以我還得撐到至少第三學段!哎呀算了。希望我的第三學段的成績能突飛猛進,然後一下子取消所有補習!已經強烈的拒絕其他的補習了,只剩物理和高級數學。目前高級數學算是不錯了,可能之後可以取消了。看看第三學段學了三角函數會怎樣吧。

就這樣。



aboutme.

From Singapore. 20 years of age. Blogs as and when inspiration comes, in British English (and Singlish), Traditional Chinese and (hopefully) Russian. Not a lifestyle blogger, expect posts to be serious, dull or even obscure. I enjoy comedy, in particular British humour.



interests.

[more or less in order] medicine | forensics | theatre | modern world history | typography (including style and grammar) | visual design | Taiji | Chinese language and literature | Mandarin pop (and singing) | Apple products.



typography.

PT Serif for main text and links. Ubuntu Condensed for dates, post titles and sidebar headings. Both fonts from Google Web Fonts.



credits.

singzeon. by Sing Zeon is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Licence. Pictures used here either come from my Instagram (instagram.com/singzeon) or Google image search. For the latter, I do not own those pictures.



quote.

Hard to love. 認真你就輸了。