singzeon.


(closed)



25 May 2011:

So today, it was the elections.

After a year, I finally voted again. I don't think I would regret my choice. I was as unbiased as possible; I did not vote for people just because I am close to them.

There were 10 speeches today, and I must say all the candidates were super awesome! Although they were very nervous, but they were able to control it and go on properly. :)

但是我有些醜話。必須在這裡說,因為我也不想在影響力更大的社交網站上公開。雖然是不會提及名字,不過對於那個人總是不好的。如果她在這裡看到了,那 too bad 你註定看到吧。

當中,有一人提到自己的優點是能夠「接納」別人的意見,並且儘量依照這些意見來計劃東西。我非常不認同。雖然在先我必須承認自己對於那人是存有些偏見,但是我相信這次的判斷是最公正的。原因是,前幾天,我因為對於一件事發表了一些反對的意見,就被她給忽視了。

她對於那件事的瞭解不是全面的;盡聽到了支持她的那方人所表達的意見。於是,她就是對於那件事抱著非常偏激的想法。雖然如此,我還是不明白爲什麽她需要如此的反應。所以對我來說,她說那是她的優點,我非常否認。

所以,當然,我沒有把票投給她。我真的懷疑她要是當了我們的頭六位領導人,能夠做出怎樣的貢獻。我相信其他的人才能夠把我們學生理事會做得更好。

有些人講話真的沒有經過大腦,說了一些可能會害到朋友的話。性格作祟吧。



aboutme.

From Singapore. 20 years of age. Blogs as and when inspiration comes, in British English (and Singlish), Traditional Chinese and (hopefully) Russian. Not a lifestyle blogger, expect posts to be serious, dull or even obscure. I enjoy comedy, in particular British humour.



interests.

[more or less in order] medicine | forensics | theatre | modern world history | typography (including style and grammar) | visual design | Taiji | Chinese language and literature | Mandarin pop (and singing) | Apple products.



typography.

PT Serif for main text and links. Ubuntu Condensed for dates, post titles and sidebar headings. Both fonts from Google Web Fonts.



credits.

singzeon. by Sing Zeon is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Licence. Pictures used here either come from my Instagram (instagram.com/singzeon) or Google image search. For the latter, I do not own those pictures.



quote.

Hard to love. 認真你就輸了。