singzeon.


(closed)



27 May 2011:

Considering that my readership has dropped to a miserable low of 9, it's time I have a new post.

(My titles are really long, aren't they.)

Anyway, the holidays have started. But first, about my results. I'm not really happy with it, since my Sciences dropped to B3, all of them. I expected Bio or Chem to at least hit 70, but no. It's really time I did something. I kept telling myself previously that it was just because I did not answer in full; I knew all these. Then again, it's an excuse. In that case, why did I not answer in full?

Combined Humanities ... Although I failed, but I'm rather happy! Happy being that from an F9 from CA1, at least I managed a D7 for SA1. (Still, I shouldn't have failed Social Studies. I could have written slightly more and completed my explanation.) In the end, it averaged out to E8. Not good, but not very, very bad.

華文使我最失望。說真的,這是自小學以來,我第一次沒有拿到A,或相同的分數。除了沮喪,是後悔。後悔自己在備考時,過於自信,認為華文試卷應該難不倒我。我錯了;徹底的錯了。

跟以往一樣,理解問答一直不容易做。這項目,就像冤鬼似的,不停地糾纏我。當然,我瞭解理解問答是華文當中的重要部份。所以我也無能為力。

但是,能做的事拼命的練習理解問答題。可我沒有。回到那句話,我太自信了。我一直認為,自己的華文程度過得去,甭幾多練習也可以的。結果,在考試中,出了兩篇讓我抓破頭皮的文章。沒法做,真的。我就只能含糊的找出幾個似是又非的答案。成績大家自有分曉:幾乎不及格。

上個星期五與王老師談話的時候,我們就聊到華文這方面。她問我為何我們學生一群都不大喜歡華文,甚至華文文學。咳,這要從何說起……

噢,我已經稍微離題了。說道離題,這讓我想起我的作文。實用文沒問題,19分。但是作文這方面才是個大驚嚇。也是一個差點不及格的。但,比起理解問答,我比較生氣的是作文。老師之所以給我如此低的分數,大部份是因為我寫的太少。根據她的經驗,學生要是在會考中寫如此少,肯定拿不了多好的分數。

但是,我覺得不公平。爲什麽她就不能「好好地」批改我的卷子呢?爲什麽她的第一標準就是篇幅呢?我承認我這次的作文寫的太少了,但是不至於拿到那麼低的分數。說真的,這事我蠻確定,要是給別的老師批改,可能可以多拿個4分吧。

不過算了。都已經過去了。我就只好在年終考試加油吧!



aboutme.

From Singapore. 20 years of age. Blogs as and when inspiration comes, in British English (and Singlish), Traditional Chinese and (hopefully) Russian. Not a lifestyle blogger, expect posts to be serious, dull or even obscure. I enjoy comedy, in particular British humour.



interests.

[more or less in order] medicine | forensics | theatre | modern world history | typography (including style and grammar) | visual design | Taiji | Chinese language and literature | Mandarin pop (and singing) | Apple products.



typography.

PT Serif for main text and links. Ubuntu Condensed for dates, post titles and sidebar headings. Both fonts from Google Web Fonts.



credits.

singzeon. by Sing Zeon is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Licence. Pictures used here either come from my Instagram (instagram.com/singzeon) or Google image search. For the latter, I do not own those pictures.



quote.

Hard to love. 認真你就輸了。