singzeon.


(closed)



17 April 2011:

就是這樣結束了。

這是相當大的一個錯誤。也不能完全說「我不該犯這個錯誤」,但我不該讓這錯誤越來越嚴重。紅燈已經亮了好久;我置之不理,選擇逃避。結果很明顯,不歡而散。

我好想說「我可以解釋」。但那是不負責任的,錯后才慌忙補救情況。而且,我的解釋也不是很好,恐怕只會給她帶來給多的傷害。

在學校里,我們該怎麼面對呢?是微笑著點點頭?還是帶著氣憤地凝視彼此,然後擦肩而過?

說真的,我是打算做回朋友的。我可沒想到要這麼「撕破臉」。朋友還是可以做吧——以前也許如此。現在你這麼的受傷,我還有臉説「做回朋友」嗎?我這麼做,可能帶來更多的不滿。

那麼,就這樣「默默離開」嗎?明天以後,我們還有很多見面的機會。不用特地,也都會有的。怎麼辦?當中的尷尬肯定很多;回憶也會很多。

其他人散,有些彼此帶著仇恨;我們應該沒有到那部田地吧。可我們也沒有很和諧的散,就中間地散。

我也不懂得該怎麼表達。當初愛的轟轟烈烈。

以上這句是我聽來的。其實還有個下半句,但我始終不知道。也許我沒資格知道。

我不傷心,真的。 但這不代表我鐵石心腸,我有感到虧欠,後悔。事情不該是這樣的。It just spiralled out of control. 我真的不該想了。

#11: I am such a jerk.



aboutme.

From Singapore. 20 years of age. Blogs as and when inspiration comes, in British English (and Singlish), Traditional Chinese and (hopefully) Russian. Not a lifestyle blogger, expect posts to be serious, dull or even obscure. I enjoy comedy, in particular British humour.



interests.

[more or less in order] medicine | forensics | theatre | modern world history | typography (including style and grammar) | visual design | Taiji | Chinese language and literature | Mandarin pop (and singing) | Apple products.



typography.

PT Serif for main text and links. Ubuntu Condensed for dates, post titles and sidebar headings. Both fonts from Google Web Fonts.



credits.

singzeon. by Sing Zeon is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Licence. Pictures used here either come from my Instagram (instagram.com/singzeon) or Google image search. For the latter, I do not own those pictures.



quote.

Hard to love. 認真你就輸了。