singzeon.


(closed)



25 March 2011:

I went back to TNS today.

這次回去,主要是去看小學的武術比賽。當然,也想看看能否見到以前的老師。今年的農曆新年沒有回去,一整天待在家裡,所以這次想「補」一下。可惜,我去的時候,上學的都是下午班的小一、二們;教我的老師因為大多都是主任、副主任的,所以應該是開會去了。希望下次還能見到吧,

好吧,回到主題。看武術比賽。今天會回去看,是因為比賽的項目是太極。所以想看看小學的太極參賽者怎樣。下午一點未到,我已經到達了道南。先吃了一盤檸檬雞飯。真有以前的味道,這其實是我小一是,學長介紹我的。想當時,我還想拒絕他的好意,因為自己固執,不想嘗試新的。然後,吃飯的時候,遇著一些中正的學弟們。原來他們也來支持自己的學弟們。哈,這樣說有點奇怪。

禮堂裡邊真是人擠人。從人海中找出幾張熟悉的面孔,有種找到方位的感覺。至少,不會覺得自己很迷路。進去的時候,太極的項目剛開始,首先是42太極拳。先是男子組,然後是女子組。幾乎所有的男選手的控腿都很高很高,我看了真的自卑。

然後也看了女子組。她們的控腿,甭說都知啦。

比賽快到了。坦白說,我真的沒有什麽信心。會想當時,我起碼比較沒那麼擔心。而且,這次看到我有22個選手,真令人擔心,不是嗎?太極劍也有18個選手,我真的無語。

大家加油吧。就這樣。

最近蠻懶的,不想寫文章,原諒下。



aboutme.

From Singapore. 20 years of age. Blogs as and when inspiration comes, in British English (and Singlish), Traditional Chinese and (hopefully) Russian. Not a lifestyle blogger, expect posts to be serious, dull or even obscure. I enjoy comedy, in particular British humour.



interests.

[more or less in order] medicine | forensics | theatre | modern world history | typography (including style and grammar) | visual design | Taiji | Chinese language and literature | Mandarin pop (and singing) | Apple products.



typography.

PT Serif for main text and links. Ubuntu Condensed for dates, post titles and sidebar headings. Both fonts from Google Web Fonts.



credits.

singzeon. by Sing Zeon is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Licence. Pictures used here either come from my Instagram (instagram.com/singzeon) or Google image search. For the latter, I do not own those pictures.



quote.

Hard to love. 認真你就輸了。