singzeon.


(closed)



6 March 2011:

星期天的早晨,我整個人懶洋洋的。

有幾天了,沒寫文章。最近,想讓文章沒那麼「深奧」,不然讀者都要睡著了。可能我這人會想太多,會把種種的課題呀寫在這裡。讀者不想讀這些;我這是一個日誌,不是一個評論網站。所以說,我也只是半日誌、半評論。

今天,來說說接下來的整個星期將會有什麽活動吧。下周(或說這周,因今天已是星期天,新周的開始)就是統一測驗了。說是測驗,但當然那是假的。這猶如考試般,會算在CA(持續評估)當中。

在社交網絡上,如面簿、推特,人人都在講他們如何如何的為測驗做準備。那個影響是有的,真的有催促的作用。到處,人人都在複習。只有我還沒開始。待會兒,我將開始讀社會科學。那是測驗的第二科。第一科數學,下午的時候請補習老師跟我複習就得。

明天,我會在人們去周會時到講堂去聆聽中一學生們的傾訴。不知道,他們會提出怎樣的要求呢?當然,站在學生的角度,我也希望其他的學生能夠獲得他們想要的東西,只要那不太過分。畢竟,有些人真的能夠提出雙贏的政策,那為何不要呢?

除了這些,我應該就這樣了。當然,正常的課還是有的。測驗過後,我們還是得上課的。這個星期是第一學段的最後一周,老師們應該會開始給我們假期作業,或者一些網上作業了。假期當中,有三天是去露營的,所以希望老師不會給太多功課。

就這樣。



aboutme.

From Singapore. 20 years of age. Blogs as and when inspiration comes, in British English (and Singlish), Traditional Chinese and (hopefully) Russian. Not a lifestyle blogger, expect posts to be serious, dull or even obscure. I enjoy comedy, in particular British humour.



interests.

[more or less in order] medicine | forensics | theatre | modern world history | typography (including style and grammar) | visual design | Taiji | Chinese language and literature | Mandarin pop (and singing) | Apple products.



typography.

PT Serif for main text and links. Ubuntu Condensed for dates, post titles and sidebar headings. Both fonts from Google Web Fonts.



credits.

singzeon. by Sing Zeon is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Licence. Pictures used here either come from my Instagram (instagram.com/singzeon) or Google image search. For the latter, I do not own those pictures.



quote.

Hard to love. 認真你就輸了。