singzeon.


(closed)



2 March 2011:

今天也沒有很大的勁來寫點什麽,所以不肯定下邊無廢話

我已經好久沒用英語來寫文章了。也不知道爲什麽,就是不想用回英語。華語的魅力實在太大了,讓我無法自拔。其實,這個博客持續用華語寫文章也不是壞事呀。相信大多數的訪客都能看懂。看不懂的話,你也可以用穀歌的翻譯服務。當然,我的意思就有可能會被歪曲啦。

剛寫罷,就讓我想到一位老師的做法。她在課上說:「我先看篇幅,再看內容。」我也不是想故意頂撞這位我相當欣賞的老師,但是我對她的做法有話說。首先,我是瞭解為何她會這麼說:通常,篇幅多代表分數相應的也會比較多。

但是,這個衡量的方法也不是完全對的。畢竟,是質量重要過數量。要是一個人能夠用少數量來寫多質量的東西,為何要一味地拒絕看他的作業呢?這就是我要說的,就這樣。



aboutme.

From Singapore. 20 years of age. Blogs as and when inspiration comes, in British English (and Singlish), Traditional Chinese and (hopefully) Russian. Not a lifestyle blogger, expect posts to be serious, dull or even obscure. I enjoy comedy, in particular British humour.



interests.

[more or less in order] medicine | forensics | theatre | modern world history | typography (including style and grammar) | visual design | Taiji | Chinese language and literature | Mandarin pop (and singing) | Apple products.



typography.

PT Serif for main text and links. Ubuntu Condensed for dates, post titles and sidebar headings. Both fonts from Google Web Fonts.



credits.

singzeon. by Sing Zeon is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Licence. Pictures used here either come from my Instagram (instagram.com/singzeon) or Google image search. For the latter, I do not own those pictures.



quote.

Hard to love. 認真你就輸了。