singzeon.


(closed)



6 November 2010:

我愛書。

幾年前,這還是個事實。
幾年後的今天,我……不能很自信地這麼說。

幾年前,書裡的文字像螞蟻,迫不及待地擠進我的眼簾。我也很迫切地拼命吸收這些字。
書是精神食糧。我把書裡的文字一個個啃得爛爛的,把它所富含的營養全部吸收了。
當初,書裡有很多字是我不認識的。我必須時常地查看字典,不然就一頭霧水。

幾年後,書裡的文字像螞蟻,迫不及待地擠進我的眼簾。我討厭這些字,非要把我的眼睛擠壞才甘心。
書是精神食糧。屁話,書裡的文字能幹啥用?能給掙錢么?營養?放屁。
現在,書裡的很多字我都認識。不知道的我也不查字典,不會一頭霧水。

以上的內容只有50%真實,不要誤會。我只是無聊,想「練練」我的寫作罷了。不過,的確,現在來說,書本並不能引起我什麽興趣。雖然我還是會樂意地、自覺地閱讀學校的讀物,不過不會像以前那樣,癡迷書本。
以前,我經常被笑是書呆子,而且還是個癡迷華文的書呆子。(現在還有餘音,不過我已經接受了)
其實,書本是不錯,不過藉口不時地圍繞著我。一時「要吃飯去」,一時「要讀書去」……
所以沒讀到什麽書。現在假期了,我開始閱讀一些書籍。華文的書籍。
真的,讀書是一種習慣,要慢慢培養的。
我現在已經沒有閱讀的精力了,每讀幾頁就想放棄,不知道什麽時候還能想從前那樣任意地閱讀?不管吃飯、不管讀書……



aboutme.

From Singapore. 20 years of age. Blogs as and when inspiration comes, in British English (and Singlish), Traditional Chinese and (hopefully) Russian. Not a lifestyle blogger, expect posts to be serious, dull or even obscure. I enjoy comedy, in particular British humour.



interests.

[more or less in order] medicine | forensics | theatre | modern world history | typography (including style and grammar) | visual design | Taiji | Chinese language and literature | Mandarin pop (and singing) | Apple products.



typography.

PT Serif for main text and links. Ubuntu Condensed for dates, post titles and sidebar headings. Both fonts from Google Web Fonts.



credits.

singzeon. by Sing Zeon is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Licence. Pictures used here either come from my Instagram (instagram.com/singzeon) or Google image search. For the latter, I do not own those pictures.



quote.

Hard to love. 認真你就輸了。