singzeon.


(closed)



17 October 2010:

I really don't understand why people must do such a thing.

我承認自己在諸多方面的確不是很好。
我的態度不好、性格又不能稱上等。
可是,我真的不明白。
小時候,有一個說法:「He do me so I do him lorh.」
我雖然不認同「so I do him lorh」的「報復」心態,但是更不能接受人家無緣無故的挑釁。
如果說我之前有做過什麽得罪到某人的事情,我願意為我的過錯道歉。
可是,這回,我根本沒有做出什麽。
但,人們還是不忘調侃我、把我說的一無是處。
這些人自很久以前就對我忽冷忽熱。
如果你認為我的態度不好,那你乾脆不要偶爾性的對我好。
不然,你要我怎麼想?
你在利用我嗎?
需要我的時候就對我非常有禮,不需要我時就跟往常一樣繼續諷刺我。
到時,我做什麽都是不利於我的。
如果我不理你了,你/別人會說我太小氣;這又變成我的錯。
如果我繼續理你,我只能繼續忍受。
我多么希望你能讀到我的這篇文章。
至少,你可以做出決定。
不要再讓我為難下去。
星期五:最後一個試卷。
我的情緒也沉入穀底。
偏偏,你就選擇在這個時候用無聊的話語來刺激我。
有人說過,我根本不應該管。
但是,我就是在乎你才會有感覺啊。
如果你是個陌生人,我才不管呢。
難道,你要我把你當陌生人看待?
難道你要到這麼一個地步才會開心嗎?
我不懂;我很希望今天就能有一個鑰匙,開通我所有的煩惱。
時間剩下不多了,我不希望我們是以這樣的方式當結局。

Please remember to support Freerice.com!



aboutme.

From Singapore. 20 years of age. Blogs as and when inspiration comes, in British English (and Singlish), Traditional Chinese and (hopefully) Russian. Not a lifestyle blogger, expect posts to be serious, dull or even obscure. I enjoy comedy, in particular British humour.



interests.

[more or less in order] medicine | forensics | theatre | modern world history | typography (including style and grammar) | visual design | Taiji | Chinese language and literature | Mandarin pop (and singing) | Apple products.



typography.

PT Serif for main text and links. Ubuntu Condensed for dates, post titles and sidebar headings. Both fonts from Google Web Fonts.



credits.

singzeon. by Sing Zeon is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Licence. Pictures used here either come from my Instagram (instagram.com/singzeon) or Google image search. For the latter, I do not own those pictures.



quote.

Hard to love. 認真你就輸了。