singzeon.


(closed)



21 April 2014:

對不起,我太弱小了。

我知道我雖然是男的,不過比其他男生來得弱。搬不動太多東西,不能抬別人。但是我嘗試。我真的嘗試,儘管感覺手臂很酸。當人們開始取笑時,我可以跟著笑:自嘲也是一種解壓的方式。但當這種取笑持續,這對我來說算是欺凌了。

笑話沒了笑點、沒了幽默就不是笑話了。我知道我弱,所以我不停地到處幫忙。能幫的我就幫,真的沒辦法的只好叫別人。我真的不明白為何我幫到的其他東西都被忽略了,唯獨我搬不動、抬不動的就被放大來講。

我有努力啊。我知道我弱,所以我最近也開始做俯臥撐等等手臂運動。可是這種運動不是一下子就能有效;我不可能立馬變強壯的吧。其他男的手臂粗壯我知道,我也羡慕。但我能怎樣?於是,我只好找其他方面來幫忙。

可是如果人們還是一直要注重我弱的這點來講,我也無能為力。我真的有盡力幫忙。所以我也不知道還該做些什麽。也許我太敏感了,禁不起一些「玩笑」。我真希望是那樣,只是我太在意罷了。

就這樣。



aboutme.

From Singapore. 20 years of age. Blogs as and when inspiration comes, in British English (and Singlish), Traditional Chinese and (hopefully) Russian. Not a lifestyle blogger, expect posts to be serious, dull or even obscure. I enjoy comedy, in particular British humour.



interests.

[more or less in order] medicine | forensics | theatre | modern world history | typography (including style and grammar) | visual design | Taiji | Chinese language and literature | Mandarin pop (and singing) | Apple products.



typography.

PT Serif for main text and links. Ubuntu Condensed for dates, post titles and sidebar headings. Both fonts from Google Web Fonts.



credits.

singzeon. by Sing Zeon is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Licence. Pictures used here either come from my Instagram (instagram.com/singzeon) or Google image search. For the latter, I do not own those pictures.



quote.

Hard to love. 認真你就輸了。